رویـدادهـا

با هدف اطلاع از دستاوردهای فناورانه پارک فناوری پردیس برگزار شد:

بازدید رییس دادگستری کل استان تهران از پارک فناوری پردیس/ شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی

بازدید رییس دادگستری کل استان تهران از پارک فناوری پردیس/ شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی

با دیگران به اشتراک بگذارید

علی القاضی مهر رییس دادگستری کل تهران با حضور در پارک فناوری پردیس از بخش های مختلف این پارک بازدید کرد. شرکت در هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های این بازدید بود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، همزمان با هفته قوه قضاییه علی القاضی مهر رییس کل دادگستری استان تهران با حضور در پارک فناوری پردیس، ضمن بازدید از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت کرد.

در این نشست که جمعی از مدیران پارک فناوری پردیس، مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و مسولان دادگستری استان تهران حضور داشتند، القاضی مهر گفت: قوه قضاییه تمام ظرفیت های خود را برای همکاری با دولت در زمینه های رشد تولید و مهار تورم به کار گرفته است که یکی از این حوزه ها رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان امروز مجموعه نخبگان و دانشمندان کشور هستند که امید جامعه به استعدادها و پیشرفتهای این نخبگان در حوزه های دانش بنیان است.

القاضی مهر افزود: حمایت های صورت گرفته دستگاه های اجرایی، قضایی و‌ نظارتی از مجموعه های فناور و دانش بنیان، نشان دهنده عزم جدی برای رفع مشکلات و موانع این شرکت هاست.

رییس دادگستری کل استان تهران با اشاره به بازدید صورت گرفته از چند مجموعه دانش بنیان گفت: در مواردی امکان ورود قوه قضاییه در حل مشکلات وجود دارد که منجر به رسیدگی ویژه به دعاوی مجموعه های دانش بنیان شد. به گونه ای که در حال حاضر دو شعبه تخصصی ۱۴۱ و ۱۴۲ مجتمع ویژه شرکت های تجاری تهران جهت رسیدگی به پرونده ها و دعاوی مجموعه های دانش بنیان تخصیص یافته است.

القاضی مهر هم چنین از تاسیس شعبه های شورای حل اختلاف برای حل دعاوی مجموعه های دانش بنیان خبر داد و افزود: اعضای این شوراهای حل اختلاف از متخصصان زیست بوم نوآوری و فناوری هستند تا این ظرفیت جهت رفع مشکلات و خصومات استفاده گردد.

استفاده حداکثری از ظرفیت های ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع و مشکلات از جمله نکاتی بود القاضی مهر به آن اشاره داشت و گفت: تلاش داریم با هم افزایی همه نهادها، برای رفع موانع این شرکت ها گام برداریم.

شرکت در هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع شرکت های دانش بنیان، مشکلات، راهکارها از دیگر برنامه های القاضی مهر در پارک فناوری پردیس بود. القاضی مهر با اشاره به نکات مطرح شده در این نشست گفت: مسأله تولید اساسی ترین موضوع امروز کشور است و مجموعه های دانش بنیان در این زمینه از پیشگامان تولید هستند.

رییس دادگستری کل استان تهران افزود: ستاد رفع موانع تولید و ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی ماموریت دارند تا موضوع افزایش تولید و مهار تورم را پیگیری کنند و نگرانی ها و انتظارات تولید کننده ها خصوصاً مجموعه های دانش بنیان را رفع کنند.

القاضی مهر گفت: باید علت مشکلات و موانع تولید را شناخت و برای رفع آنها تلاش کرد.وی قوانین موجود برای رفع مشکلات تولید را قوانین مهم و کاربردی برشمرد و افزود: باید این قوانین را فرهنگ سازی کرد و با رویه سازی آن از یکسو و اجرای دقیق آنها و نظارت بر حسن اجرای قانون به سوی رفع موانع گام برداشت.

القاضی مهر قانون حمایت از تولید دانش بنیان را قانونی پیشرو دانست و گفت: مهم ترین مسأله در این قانون، اجرای دقیق آن و نظارت بر حسن انجام این قانون است که با این کار بسیاری از مشکلات مجموعه های دانش بنیان قابل حل است.

استفاده از نخبگان و فناوران در رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان از دیگر نکاتی بود که رییس دادگستری کل استان تهران به آن اشاره داشت و افزود: از همه فناوران و دانشمندان شرکت های دانش بنیان برای ایجاد کارگروه های تخصصی ذیل ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دعوت می کنیم.

القاضی مهر بر ضرورت همکاری حداکثری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت کار به‌منظور تسهیل و تسریع در روند ثبت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: استفاده از محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب مجلس شورای اسلامی باید به‌عنوان یک ضرورت در دستور کار همگان قرار گیرد.

در این نشست هم چنین حسن امامی دبیر كارگروه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قوه قضائیه در امور حقوقی و قضایی شركت های دانش بنیان با بیان نکاتی درباره مشکلات شرکت های دانش بنیان گفت: معاونت علمی تلاش دارد تا با همکاری سایر دستگاه ها به رفع مشکلات محموعه های دانش بنیان اقدام کند.

مشکلات مربوط به تخصیص ارز، وام و تسهیلات بانکی، صدور ضمانت های مختلف، بیمه و مالیات، گمرک و ثبت سفارش، مالکیت معنوی و واردات بی رویه اهم نکات مطرح شده توسط مدیران شرکت های دانش بنیان در این جلسه بود که القاضی مهر با اشاره به قوانین موجود از جمله قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: بسیاری از موضوعات اشاره شده در این جلسه، در این قانون پیش بینی شده است و ما پیگیر اجرای کامل این قانون خواهیم بود.

بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی، نمایشگاه محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس و شرکت آریا طب فیروز از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه های این بازدید ۶ ساعته بود. القاضی مهر هم چنین در بدو ورود به پارک فناوری پردیس با حضور در مقبره شهدای گمنام به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir