رویـدادهـا

در استیج اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی شد:

مهم‌ترین اتفاقات بازاریابی ایران در سال گذشته

مهم‌ترین اتفاقات بازاریابی ایران در سال گذشته

با دیگران به اشتراک بگذارید

در روز اول استیج اینوتکس ۲۰۲۴، رویداد سخنرانی با عنوان مهم‌ترین اتفاقات بازاریابی و تبلیغات ایران در سالی که گذشت توسط مدیرعامل رسانه DM Board، برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری اینوتکس۲۰۲۴، «هادی مرادی» بنیانگذار و سردبیر دی‌ام‌برد در استیج اینوتکس، مهم‌ترین اتفاقات صنعت بازاریابی تبلیغات در سال ۱۴۰۲ را برشمرد. او در این باره اظهار کرد:«حدود ۱۷ تا ۱۸ اتفاق مهم در بازار تبلیغات ایران در سال گذشته رخ داده است. اولین مورد آن الزامی شدن عبارت لغو ۱۱ در انتهای پیامک‌های تبلیغاتی بود. با این همه مسئله امروز بازار پیامکی و اس‌ام‌اس مارکتینگ بازار ایران آن است که در حال حاضر هر کسب‌وکاری با یک خط خدماتی و تبلیغاتی می‌تواند به افرادی که شماره‌هایشان را خودشان به کسب‌وکار نداده‌اند ، پیامک ارسال می‌کنند و این موضوع بسیار آزار دهند. در نتیجه به نظر من اگر قرار باشد تغییری در حوزه پیامکی در ایران بیفتد باید در این زمینه باشد.»

نوع جدید تبلغات در پلتفرم‌های آنلاین

مرادی در ادامه افزود: «مورد دوم توسعه و اضافه شدن جایگاه‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های آنلاین ایرانی بود. تبلیغات همیشه در فضای دیجیتال،وب‌سایت‌ها و وب‌سایت‌های خبری و محتوایی وجود داشت، اما اتفاق مهمی که سال گذشته در این حوزه افتاد آن بود که اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ، دیجی‌کالا، شیپور، همراه‌کارت، آپ جایگاه تبلیغاتی در پلتفرم‌هایشان اضافه و مدل درآمدی جدیدی را از این طریق برای خودشان تعریف کردند. این موضوع اتفاق مهمی در حوزه تبلیغات دیجیتال بود.» اتفاق بعدی که در سال گذشته در حوزه تبلیغات دیجیتال رخ داد الزامی شدن درج لوگو روی تیزینگ‌ها بود. تیزینگ‌ها تبلیغات محیطی هستند که با هدف کنجکاو کردن مخاطب پیاده می‌شوند. با این همه سال گذشته درج نشان تجاری روی این تبلیغات محیطی الزامی شد که این موضوع جذابیت تبلیغ را کم‌تر می‌کند.»

تبلیغات دلاری در ایران

مرادی در ادامه سخرانی با اشاره به برخی دیگر از انواع تبلیغات در سال گذشته اظهار داشت: «اتفاق دیگری که در این حوزه افتاد، تبلیغات هوشمند replacement در بازی‌های خارجی بود. در این نوع تبلیغات، تبلیغ‌کننده به طور مستقیم با یک کارگزار خارجی وارد مذاکره می‌شود. با این همه این تبلیغات هزینه بسیار بالایی دارد.» او در ادامه سخنرانی خود اضافه کرد: «یکی دیگر از تبلیغاتی که در سال گذشته بسیار زیاد مشاهده شد product placement و brand placement در پلتفرم‌های نمایش‌خانگی بود. در سریال‌های این پلتفرم‌ها بازیگران با استفاده از برخی از کالا و نشان نماد تجاری آنها تبلیغات آن برند را انجام می‌دهند. البته این تبلیغات هرچقدر نامحسوس‌تر باشد، تاثیر گذارتر خواهد بود. یکی دیگر از نوع تبلیغات جاگذاری ماکت محصولات شرکت‌ها مانند رونیکس در سطح شهر بود.» مرادی در ادامه به برخی دیگر از موارد اتفاق افتاده در حوزه تبلیغات دیجیتال و همچنین به این موضوع اشاره کرد که به طور کلی برای برندها مرزها و مواردی وجود دارد که نمی‌توانند از آن گذر کنند و باید حدودشان را بدانند تا با حاکمیت دچار چالش نشوند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir