رویـدادهـا

با هدف تسهیل در بهره‌برداری شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس از حقوق مالکانه خود؛

گام نخست صدور اسناد حدنگار اراضی شرکت‌های عضو در پردیس‌های نوآوری و دانش برداشته شد

گام نخست صدور اسناد حدنگار اراضی شرکت‌های عضو در پردیس‌های نوآوری و دانش برداشته شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

با پیگیری‌های چندین ساله مدیریت پارک فناوری پردیس و همکاری مدیریت‌های جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، سند مالکیت اراضی پردیس‌های نوآوری و دانش (فازهای اول و دوم پارک فناوری پردیس) با مساحت ۴۰۸ هزار و ۶۵۶ مترمربع به نام شرکت عمران شهر جدید پردیس صادر شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، با هدف تسهیل در بهره‌برداری شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس از حقوق مالکانه خود و در راستای اجرای قانون حدنگار، در گام نخست، سند حدنگار اراضی مربوط به فازهای اول و دوم پارک به نام شرکت عمران شهر جدید پردیس صادر شده است.
به زودی و در گام بعدی، انتقال مالکیت به نام پارک فناوری پردیس و صدور اسناد تفکیکی قطعات واگذار شده به شرکت‌های عضو پارک که تعهدات قراردادی خود را محقق کرده‌اند، در دستور کار اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پردیس قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است، علی رغم مصوبه هیات وزیران مبنی بر موظف نمودن بانک‌ها بر پذیرش قراردادهای مربوط به تخصیص و بهره‌برداری از زمین و خدمات زیربنایی در پارک‌های علم و فناوری -هم‌ردیف اسناد رسمی- و اعمال تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی در خصوص قراردادهای مزبور، تسری این مزیت در برخی بانک‌های کشور به اجرا در نیامد و مشکلاتی را برای اعضای پارک ایجاد نمود.
همچنین، فقدان اسناد حدنگار در صدور کارت بازرگانی و ورود شرکت‌ها به بورس اوراق بهادار موانعی ایجاد کرد که صدور آنها می‌تواند مزیت مهمی در توسعه اقتصادی اعضای پارک ایجاد نماید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir