رویـدادهـا

آثار کودکان و نوجوانان در بوته نقد داوران کشوری

پویش تو هم مصطفایی به ایستگاه داوری نهایی رسید

پویش تو هم مصطفایی به ایستگاه داوری نهایی رسید

با دیگران به اشتراک بگذارید

جلسه داوری نهایی پویش تو هم مصطفایی، از اقدامات بنیاد علم و فناوری مصطفی در راستای ترویج علم و آشنایی دانش آموزان با پیامبر اکرم با حضور داوران برجسته حوزه تجسمی، نقاشی و نگارگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از  ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد علم و فناوری مصطفی، پویش تو هم مصطفایی از اول تا ۱۹ مهر با بهره‌گیری از نرم افزار شاد و همراهی شبکه پویا برگزار شد. در این پویش از گروه مخاطبان یعنی دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی، خواسته شد در قالب انواع هنری تجسمی، شعر و دکلمه اثاری با موضوع علم و فناوری یا هدیه‌ای به پیامبر اکرم ، همزمان با روز ولادت ایشان (17 ربیع‌الاول/11 مهر 1402 ) تولید و به بنیاد علم و فناوری مصطفی ارسال کنند.

جلسه داوری نهایی شامگاه سه شنبه در محل موزه هنرهای معاصر با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین محمدعلی سیفی پژوهشگر تاریخ و جغرافیا، حسین عصمتی، استاد نگارگری و نقاشی، سعید فلاح پور منتقد هنری و عکاس و رقیه باوفا، هنرمند عرصه تجسمی و احمدرضا معتمدی کارگردان سینما برگزار شد. داوران همه آثار را به شکل اسکن شده دیده و در مورد هر کدام نظر دادند.

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی در ابتدای این جلسه در مورد فعالیت های بنیاد مصطفی و مهم ترین آن؛ یعنی جایزه مصطفی توضیحاتی ارائه داد.

علی عمرانی گفت: این جایزه هر دو سال یکبار در حوزه های علوم و فناوری زیسنی و پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم پایه و علوم مهندسی اعطا می­شود و طی ۵ دوره به دانشمندانی داده شده است که محصول خدمات و دانش هر کدام از برگزیدگان در لبه دانش و منشا خدماتی به بشریت بوده است.

وی تاکید کرد: در کنار این فعالیت ها برای جریان سازی علمی نیز اقداماتی صورت می دهیم. همچنین برای تحقق این مدل فکری مبنی بر دانش اثربخش، از فعالیت های ترویجی و ظرفیت رسانه استفاده می کنیم. مسابقه دانش اموزی نور و پویش تو هم مصطفایی از این اقدامات است. پویش تو هم مصطفایی با این هدف طراحی شد که اگر قرار است اثربخشی علمی برای کودکان ایرانی روایت شود، تنها راوی موجود رسانه هایی از گفتنان های رقیب نباشد و از روایتی را برای کودک و نوجوان، مبتنی بر گفتنان مطلوب با تکیه بر مشارکت های فعال جامعه دانش‌ آموزی شاهد باشیم.  

عمرانی توضیح داد: این پویش در آستانه پنجمین "هفته جلیزه مصطفی"، طراحی و از اول تا ۱۹ مهر با کمک ظرفیت اپلیکیشن شاد و شبکه پویا اجرا شد. پویش تو هم مصطفایی  طی روزهای هفته جایزه مصطفی از ۷ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ، هر شب مخاطبی با میانگین ۵۰ هزار نفر را در برنامه تلویزیونی و اپلیکیشن شاد با این پویش همراه می کرد.

مدیر اجرایی جایزه مصطفی گفت: این امر باعث شد هفت هزار و ۲۰۰ نفر این برنامه ها را در اپلیکیشن شاد دنبال کنند. همچنین ۴۰۰ اثر به بنیاد علم و فناوری مصطفی ارسال شد که در مرحله اول ۱۵۰ اثر غربالگری شد و در مرحله بعد آثار منتخب در شامگاا مبعث تقدیر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پویش تو هم مصطفایی در دوره های بعدی در عرصه بین المللی به صورت گسترده تر وارد می شود تا دانش آموزان دیگر کشورها نیز به صورتی فعال مشارکت کنند.

عمرانی گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی یک سازمان مردم نهاد است و تلاش دارد از طریق مردم این فعالیت‌ها را ادامه دهد. اکنون شبکه بزرگی از همراهان حدود ۶ هزار نفری در حوزه بین المللی با بنیاد همراهی می­کنند. جامعه خادم المصطفی را هم داریم که در این مسیر  خادم بنیاد به اشکال مختلف بنیاد را حمایت می کنند.

در پایان مراسم داوری، با نظر داوران ۲۷ اثر جهت تقدیر انتخاب شد و از این میان ۹ اثر به صورت ویژه توجه هیات دلوران را به خود جلب نمود. برنامه تقدیر از متخبین،این پویش، شامگاه پنجشنبه، مورخ 19 بهمن ماه، همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir