رویـدادهـا

با حضور صدرخانلو قائم مقام دبیر شبکه D-8 TTEN

نشست آنلاین هماهنگی شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-8 (D-8 TTEN) برگزار شد

نشست آنلاین هماهنگی شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-8 (D-8 TTEN) برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

جلسه هماهنگی شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-8 با حضور فوکال‌پوینت‌های شبکه D-8 TTEN به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، در این جلسه میلاد صدرخانلو قائم مقام دبیر شبکه D-8 TTEN، محمدصالح خالقی فوکال پوینت ایران در سازمان D-8 TTEN به همراه نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی D-8، شامل مصر، ترکیه، نیجریه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی و مالزی، حضور داشتند و به ایراد نظرات خود پرداختند.
این جلسه با هدف همفکری جهت مشارکت هر چه بهتر اعضای این شبکه در رویدادهای آتی دبیرخانه D-8 TTEN و ارتقا سطح کیفی برگزاری هفتمین نشست شورای عالی برگزار شد.
میلاد صدرخانلو در سخنان آغازین خود، ضمن ابراز خشنودی از حضور در کنار دیگر اعضا، اظهار داشت: به منظور افزایش همکاری میان کشورهای عضو و بهره‌برداری از ظرفیت زیست‌بوم نوآوری و فناوری هر کشور، پیشنهاد می‌شود، نمایندگان در رابطه با رویدادهای حوزه فناوری و نوآوری کشور خود اطلاع‌رسانی کنند تا شاهد فراهم آمدن فرصت‌های مطلوبی برای کشور مقصد باشیم.
در ادامه جلسه، نمایندگان کشورهای عضو به طرح پیشنهادات خود در راستای بهبود کیفی رویدادها و افزایش سطح همکاری کشورها با یکدیگر و همچنین اعضا با دبیرخانه D-8 TTEN پرداختند.
محمدصالح خالقی، فوکال پوینت ایران در شبکه D-8 TTEN، پس از تبریک به فوکال پوینت جدید کشور اندونزی اظهار داشت: در راستای پویایی و افزایش اثرگذاری جلسات و برنامه‌های دبیرخانه D-8 TTEN، پیشنهاد می‌شود مقدمات حضور مقامات رده بالای هر کشور در برنامه‌ها و افزایش آگاهی ایشان نسبت به طرح‌های دبیرخانه D-8 TTEN را فراهم کنیم.
وی همچنین با تاکید بر ظرفیت هر کشور عضو سازمان D-8 در حوزه‌های مربوط به نوآوری و فناوری بیان داشت: اعضای شبکه این فرصت را در دست دارند تا با تعریف برنامه‌ها و طرح‌های مشترک میان خود یا با بازیگرانی خارج از دبیرخانه به پیشبرد اهداف کمک کرده و فرصت‌هایی ارزشمند برای خود و شبکه ایجاد کنند.
در بخش دوم این جلسه، نمایندگان شرکت امیرکبیر، مجری رویداد سرمایه‌گذاری TIM 2023، به معرفی برنامه‌ها و قالب برگزاری پنجمین دوره این رویداد پرداختند.
«شبكه انتقال و تبادل فناوري بین هشت کشور اسلامی در حال توسعه» موسوم به D-8 TTEN بر اساس مصوبه سومين اجلاس وزراي صنعت كشورهاي عضو دي-هشت در سال 91 در داكاي بنگلادش راه‌اندازي شد و دبيرخانه آن در پارك فناوري پرديس داير گرديد. هدف از اين اقدام توسعه همكاري‌هاي كشورهاي عضو در زمينه تبادل فناوري و جذب فناوري‌هاي پيشرفته و نيز حركت به سمت اقتصاد دانش‌بنيان است.
رویداد بین‌المللی «نشست سرمایه‌گذاری فناوری» یا TIM یکی از برنامه‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری، D-8 TTEN، است که تاکنون در 4 دوره با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان 8 کشور اسلامی عضو برگزار شده است و قرار است پنجمین دوره آن به تاریخ 8-9 اسفندماه 1401 و در پارک فناوری پردیس برگزار شود.
طبق برنامه‌ریزی دبیرخانه این شبکه، مقرر شده است هفتمین دوره نشست شورای عالی شبکه به صورت حضوری همزمان با پنجمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری در محل پارک فناوری پردیس برگزار گردد.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir