رویـدادهـا

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مطرح کرد:

نشان تجاری پارک فناوری پردیس، حرکتی برای پر کردن فاصله باور اجتماع و فناوری است

نشان تجاری پارک فناوری پردیس، حرکتی برای پر کردن فاصله باور اجتماع و فناوری است

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشان تجاری پارک فناوری پردیس را حرکتی رو به جلو برای پر کردن فاصله باور اجتماع و فناوری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در آیین رونمایی از نشان تجاری پارک فناوری پردیس با اشاره به فاصله همیشگی نوآوری با باور اجتماعی گفت: نشان تجاری پارک فناوری پردیس، حرکتی رو به جلو برای پر کردن فاصله باور اجتماع و فناوری است.

وی گام بعدی در تأیید و تضمین کیفیت محصولات دانش بنیان را استفاده از ابزارهای تأمین مالی بین الملی برای مشتریان خارجی برشمرد و افزود: سیاست جدی کشور، توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه بازار محصولات علم و فناوری است و تضمین کیفیت برای مشتریان بین المللی، باید در اولویت قرار گیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، هنر بیمه‌ها را کاهش فاصله بین باور جامعه، کاربرد و کارآمدی فناوری‌ها و ارائه تضمین‌ها برای استفاده از محصولات و خدمات دانش‌بنیان دانست و گفت: به کمک تضامین، گواهی‌های تایید و بیمه‌ها باید جامعه را به این باور برسانیم که استفاده از محصول یا خدمت دانش‌بنیان، مفید فایده است و تضمین‌های لازم را ارائه دهیم تا جامعه به سوی استفاده و استقبال از این فناوری‌ها و نوآوری‌ها ترغیب شود. حتی این قابلیت وجود دارد که در آینده پیامدهای استفاده از فناوری نیز قابل تضمین و بیمه شود.

دهقانی فیروزآبادی با یادآوری فعالیت بیش از 10 هزار شرکت دانش بنیان و بیش از 500 هزار نفر در اقتصاد دانش بنیان کشور افزود: توسعه بازارهای داخلی و خارجی از رسالت های معاونت علمی در دوره جدید است و ارتقای نام این معاونت نیز در همین راستا بوده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: «تضمین و بیمه تخصصی» و «تامین مالی و بانک خطرپذیر» دو ابزار توسعه بازار اقتصاد دانش بنیان است که برنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در راستای استفاده از این ابزارها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

دهقانی همچنین گفت: توجه کشور به زیست بوم نوآوری و فناوری، و تلاش مدیران گذشته در این زیست بوم باعث شده تا امروز محدودیتی در علم و فناوری نداشته باشیم و می توان گفت امروز محصولی در جهان وجود ندارد که از لحاظ علم و فناوری، متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان نتوانند به آن دست یابند.

دهقانی با اشاره به این‌که نسل جدید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر توسعه بازار این شرکت‌ها است، عنوان کرد: دستاوردها و قله‌های فناوری که جامعه فناور و پیشرو شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به آن دست یافته‌اند، تحسین برانگیز است و نوآوری‌هایی که توسط  زیست‌بوم‌فناوری و نوآوری به دست آمده، ارزشمند و شایسته تقدیر است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir