رویـدادهـا

در نخستین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴؛

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

تفاهم‌نامه ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن بین شبکه فن بازار ملی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به امضا رسید.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، «مجید وفایی‌فر»، مدیر ایمینو (مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران) درباره این تفاهم‌نامه گفت: «ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن به نمایندگی ایمیدرو و با اجرای ایمینو انجام می‌شود. این تفاهم‌نامه میان مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس ایمیدرو به امضا می‌رسد تا به اعتلای صنعت معدن در کشور کمک کند.»

او افزود: «این تفاهم‌نامه به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است.» آنطور که به‌نظر می‌رسد این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد. صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند. 

محمدصالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن‌بازار ایران با اشاره بر هدف این تفاهم‌نامه گفت: ««با توجه به نیازهای فناورانه حوزه معدن و شناسایی ۳۰۰ قلم کالای وارداتی، فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد. بدین صورت ما با رصد کل کشور و بررسی ظرفیت‌های موجود به رفع نیازهای این حوزه می‌پردازیم و به نوعی به سرمایه‌گذاری حوزه معدن کمک می‌کنیم.»

مجتبی جباری‌پور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار کرد: «ما با مشارکت ذینفعان حوزه صنعتی معدن توانستیم با اعطای نمایندگی فن‌بازار تخصصی معدن به ایمیدرو نیازهای این حوزه را رفع کنیم. فن‌بازار یک زیر ساخت برای تبادل نوآوری فراهم می‌کند و راهبری تخصصی آن را ایمیدرو برعهده خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir