رویـدادهـا

بررسی روش‌های صادرات تجهیزات پزشکی در گفت و گو شرکت برتر صادراتی کشور در سال 1402

صادرات تجهیزات پزشکی نیازمند اعتمادسازی در کشورهای مختلف است

صادرات تجهیزات پزشکی نیازمند اعتمادسازی در کشورهای مختلف است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر عامل شرکت کاوندیش سیستم از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس و صادرکننده برتر سال 1402 با اشاره به روش های مختلف صادرات محصولات فناورانه گفت: یکی از مهمترین مراحل صادرات تجهیزات پزشکی، ایجاد اعتماد در بین خریداران از طریق ارائه اطلاعات و حمایت های فنی است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شرکت کاوندیش سیستم از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس از جمله شرکت هایی است که در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی سابقه طولانی داشته و از مؤسسان اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بوده است.

حمیدرضا کاویانی مدیرعامل این شرکت با اشاره به تولید دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی مطابق با استانداردهای جهانی گفت: کاربرد اصلی دستگاه جراحی الکتریکی در اتاق عمل است که با استفاده از اثرات حرارتی جریان های فرکانس بالا امکان برش و انعقاد بافتها و توقف خونریزی در جراحی را فراهم می‌کند و امروزه یکی از دستگاه‌های ضروری اتاق عمل به حساب می‌آید.

کاویانی ورود به بازارهای بین المللی را از اهداف اولیه این شرکت برشمرد و افزود: پس از تولید محصول و اخذ مجوز وزارت بهداشت و ارزیابی‌های کلینیکی، دستگاه جراحی الکتریکی در بیمارستان های کشور مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به کیفیت بالای خود توانست جای محصولات مشابه خارجی را بگیرد.

کاویانی گفت: برای صادرات محصول باید علاوه بر گواهینامه‌های بین‌المللی و تست های فنی لازم، گفتگوی حرفه‌ای تجاری هم مورد توجه قرار گیرد. خصوصاً در حوزه تجهیزات پزشکی که کشور ما در سطح جهان در ابتدای راه قرار دارد و در مقایسه با کشورهای دیگر، به تازگی در این مسیر گام برداشته است.

 

وی افزود: با تجربه ای که از فروش محصول در داخل کشور به دست آمد، به دنبال صادرات محصول خود رفتیم. دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی و خصوصاً نشان CE (نشان رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا) از جمله مهمترین اقداماتی بود که برای صادرات انجام شد.

کاویانی ادامه داد: روش‌های صادراتی متنوعی در این سال‌ها در دستور کار ما بوده است. اولین راه صادرات، یافتن نمایندگی در سایر کشورها بود که با حضور در نمایشگاه های بین المللی به آن دست یافتیم و صادراتی هم به کشورهایی مانند هند و ترکیه و اندونزی انجام شد.

مدیر عامل شرکت کاوندیش سیستم درباره راه های دیگر صادرات گفت: راه‌اندازی خط تولید در کشور مقصد و تولید با همکاری آنها راه دیگری بود که برای صادرات تجیهزات پزشکی انجام دادیم. به این صورت که سرمایه‌گذاری مالی و تعیین بستری برای فعالیت از سوی همکار خارجی رخ می‌دهد و شما به عنوان شرکت صاحب فناوری، محصول را بصورت نیمه‌ساخت (CKD or SKD) تولید کرده با نام برندی دیگر در بازار کشور مقصد به فروش می‌رسانید. این روش در کشورهایی مانند بلاروس انجام شد و در کشور عراق نیز به تازگی آغاز شده است.

وی در پایان گفت: در طول سال‌های فعالیت، از کشورهای مختلف مانند ترکیه، سوریه، هند، اوکراین، مکزیک و بلاروس، مشتریان دستگاه جراحی الکتریکی این شرکت بوده اند و با روش‌های مختلف صادراتی، سعی در معرفی برند ایرانی در بازارهای جهانی داشتیم.

بر اساس این گزارش، شرکت کاوندیش سیستم از نخستین شرکت هایی است که از سال 1385 در پارک فناوری پردیس مستقر شده است. تولید اولین دستگاه ایرانی جراحی الکتریکی و صادرات آن به کشورهای مختلف، منجر به دریافت عنوان صادرکننده برتر در سال 1402 برای این شرکت شده است.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir