رویـدادهـا

در اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی شد:

رسانه قدرتمند و نقش آن در نتظیم‌گری چیست؟

رسانه قدرتمند و نقش آن در نتظیم‌گری چیست؟

با دیگران به اشتراک بگذارید

 نشست رسانه‌های قدرتمند و نقش آن در تنظیم‌گری با حضور امیر عباس تقی‌پور (مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباط , ماهنامه مدیریت ارتباط)، علی مزینانی (مدیرعامل روزنامه هفت صبح , روزنامه هفت صبح) ، رضا قربانی (هم‌بنیان‌گذار راه‌کار , کارخانه نوآوری رسانه راهکار) در سالن فن‌بازار پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری اینوتکس۲۰۲۴ ، در ابتدای این نشس رضا قربانی (هم‌بنیان‌گذار راه‌کار، کارخانه نوآوری رسانه، ضمن بیان اینکه برخی مسوولان از خدا نمی‌ترسند اما از رسانه هراس دارند، اظهار کرد: «برخی روزنامه ها تاسیس و در نمایشگاه رسانه چندین غرفه را برپا میکردند اما پس از یک سال جمع میکردند و فارغ از بحث پولشویی پس از رونق اولیه کلیه امتیازات را به فروش می‌رساندند.»

وی گفت: «زمانی که رسانه و تاپسی به عدد تبدیل شدند دیگر بحث کسب و کار رسانه و بیزینسی شدن آنها اثرگذار نخواهد بود و به همین دلیل امروز روزنامه‌های بسیار قدیمی ایران نیز تاثیرگذار نیستند و مردم هر روز آن را خریداری نمیکنند اما همچنان گاردین تاثیرگذار است.»

دروغ در کشور ترویج داده می‌شود

در ادامه امیرعباس تقی‌پور مدیرمسئول ماهنامه ارتباط ابراز کرد: مباحث مطرح شده درخصوص مخاطبان و تاتیرگذاری رسانه را نمیتوان مقایسه کرد و قید زمان و مکان را باید درنظر بگیریم. وی افزود: رسانه‌های لندن در نظام پادشاهی کار میکنند اما ایران همچنان در حال تجربه کردن است و تا این لحظه نظامی مشابه جمهوری اسلامی را در دنیا نداشتیم و در این مقایسه باید بُعد زمان و مکان را در نظر بگیریم.

تقی‌پور با بیان اینکه رسانه های خصوصی از کی فعالیت خود را شروع کردند، گفت: ما و دیگر دوستان واقعا خصوصی نیستم و متاسفانه در مملکت ما دروغ ترویج داده میشود زیرا زمانی دولت اعلام کرد کسانی‌که دریافت یارانه انصراف بدهند به آنها وام پرداخت میکنند اما هیچکدام از وعده‌ها را انجام نشد و امروز ۷۵ یارانه بگیر در کشور داریم.

مدیرمسئول ماهنامه ارتباط اضافه کرد: ما رسانه تخصصی هستیم و اینگونه رسانه‌ها درحال پرو بال گرفتن هستند و کسب و کار  در اینگونه رسانه‌ها معنی دارد.

وی با اشاره به تفکر اشتباه برخی در جامعه، ابراز کرد: خبرنگارها همه باج نمیگیرند و به والله اینگونه نیست، اما خبرنگار و رسانه شیتیل بگیر هم داریم و نباید جمع ببندیم.تقی‌پور افزود: کسب و کار رسانه در کشور متاثر با سیاست های ما است و امروز به همین دلیل در بورس، شرکت‌های دانش بنیان، فرهنگ، سیاست و ... سیاست دخیل است.

مدیرمسئول ماهنامه ارتباط ادامه داد: ما به عنوان رسانه تخصصی محتاط هستیم و از خیلی مسائل حرف نمیزنیم زیرا نمیخواهیم جریمه شده، بسته شویم و یا به زندان برویم. وی اضافه کرد: ما نمیخواهیم ترس داشته باشیم اما باید خطوط قرمز رگلاتورها را رعایت کنیم تا مانند زمان ریاست جمهوری خاتمی بستن فله ای مطبوعات را شاهد نباشیم.

تقی‌پور تصریح کرد: در ان زمان رسانه‌ها آزادی را بد متوجه و مشعول تخریب، افشا‌گری تهدید و توهین شدند اما امروز رگولاتورها با چند اشتباه و دادن اخطار، جریمه افراد را به زندان می‌اندازند. مدیرمسئول ماهنامه ارتباط افزود: هنوز فاصله زیادی به رسیدن رسانه به فضای کسب و کار داریم و رگولاتور باید ظرفیت بیشتری برای درک استقلال و آزادی رسانه ها قائل شوند و رسانه هم آزادی را به معنی هرج و مرج ندانسته و تحت عنوان آزادی هرکاری نکنند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir