رویـدادهـا

گزارشی از پاویون پارک فناوری پردیس در نمایشگاه بین المللی صنعت برق

تولید محصولات متنوع صنعت برق در پارک فناوری پردیس

تولید محصولات متنوع صنعت برق در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

پاویون پارک فناوری پردیس در نمایشگاه بین المللی صنعت برق، محلی بود برای گفت و شنودهای این حوزه. 9 شرکتی که از پارک در این پاویون حضور داشتند، محصولات مختلفی را برای معرفی و عرضه به این نمایشگاه آورده بودند؛ از تجیهزات برق صنعتی تا مبدل های مختلف در توان های گوناگون. یک شرکت هم وبگاهی داشت برای مشاوره و خرید تجهیرات برق صنعتی. یک پاویون چندوجهی از محصولات مرتبط با صنعت برق.

سالن 40 نمایشگاه بین المللی تهران، 4 روز میزبان شرکت های صنعت برق و فعالان این حوزه بود. در پاویون پارک هم علاوه بر فضای معرفی محصولات شرکت ها، محل هایی هم برای گفتگو و مذاکرات شرکت ها و مخاطبانشان وجود داشت؛ فضاهایی که غالباً میزبان فعالان، مدیران وزارتی، مدیران شرکت های مادرتخصصی، مدیران تحقیق و توسعه و مدیران استانی صنعت برق بود.

در روزهایی که هوای تهران، روی دیگرش را نشان داده بود و حتی هوای شمال شهر تهران هم از آلودگی بی نصیب نمانده بود، جنب و جوش در نمایشگاه صنعت برق نشان می داد که فعالان این حوزه، نمایشگاه را محلی برای آشنایی با دستاوردهای جدید صنعتگران برق می دانستند.

روزهای پربازدید پاویون پارک فناوری پردیس از همان ساعات اول نمایشگاه آغاز شد؛ زمانی که هنوز نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح نشده بود و مدیران صنعت برق استان ها، که آنها هم در سالن 40 استقرار داشتند، به بازدید از غرفه پارک آمده بودند. بسیاری از این مدیران با دستاوردهای شرکت های پارک آشنا بودند و برخی از این محصولات در صنعت برق کشور مورد استفاده قرار گرفته بود.

حضور وزیر نیرو در پاویون پارک فناوری پردیس از نکات قابل توجه روز اول نمایشگاه بود. وزیر با چند شرکت عضو پارک گفتگو کرد و با محصولات آنها آشنا شد. گلایه هایی هم از سوی شرکت های پارکی مطرح شد که محرابیان قول مساعد داد تا این مشکلات رفع شوند.

معاونان وزیر نیرو هم از غرفه پارک فناوری پردیس بازدید کردند. معاون برق وزیر و معلون تحقیقات و مشاور وزیر نیرو گفتگوهایی با شرکت های حاضر در پاویون داشتند.

بازدیدهای خارجی از پاویون پارک هم به راه بود. از کشورهای مختلف شرق و غرب آسیا، مهمانانی در غرفه پارک حاضر شدند و با دستاوردهای شرکت ها آشنایی پیدا کردند. دو شرکت آلمانی و فرانسوی هم به دنبال استقرار در پارک بودند.

شوق فعالان صنعت برق به استفاده از محصولات دانش بنیان داخلی را می شد در مراجعه مکرر برخی از این فعالان به شرکت های عضو پارک دید. اینکه برخی از تجهیزات پرمصرف صنعت برق در داخل کشور و با توان متخصصان داخلی تولید می شود، برگ برنده بسیاری از محصولات ارائه شده در این پاویون بود.

حتی دانشجویان رشته های مرتبط با برق هم در این نمایشگاه، دنبال دستاوردهای جدید این حوزه بودند. برخی هم به دنبال کاریابی در شرکت های دانش بنیان عضو پارک، توانایی های خود را به مسئولان شرکت ها ارائه می کردند.

نمایشگاه صنعت برق در 4 روز فعالیت خود، فعالان مختلف این حوزه را به خود دید. در اکثر ساعات نمایشگاه، پاویون پارک مورد استقبال حاضران قرار گرفته بود، البته که روزهای پنجشنبه و جمعه، شلوغی نمایشگاه بیشتر شده بود. حضور فعالان صنعت برق از بیشتر استان های کشور، تنوع بالایی به مخاطبان نمایشگاه داده بود و گفتگو برای تولید محصولات متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه، از گفتگوهای رایج در پاویون پارک فناوری پردیس بود.

به هر روی، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق هم به کار خود خاتمه داد. جلسات متعدد شرکت های حاضر در پاویون پارک فناوری پردیس در این نمایشگاه، نوید همکاری های گسترده تری با این شرکت های دانش بنیان و فناور در صنعت برق را می دهد. به امید روزی که تجهیزات صنعت برق تولیدی شرکت های پارک فناوری پردیس در این صنعت بیش از همیشه مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir