رویـدادهـا

توسعه پارک فناوری پردیس، بستری گسترده برای فعالان دانش‌بنیان ایجاد می‌کند

توسعه پارک فناوری پردیس، بستری گسترده برای فعالان دانش‌بنیان ایجاد می‌کند

با دیگران به اشتراک بگذارید

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه انعقاد موافقت‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان هواشناسی کشور، از توسعه پارک فناوری پردیس و ایجاد بستری گسترده برای فعالان دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان خلاق گفت.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل روابط عمومی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، در حاشیه این برنامه وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای پارک فناوری پردیس زمینه تسهیل‌‌گری‌ها فراهم شد تا شرکت های دانش بنیان، دانش آموختگان و فرهیختگان که می خواهند با کارآفرینی، ارزش افزوده خلق کنند، از این ظرفیت بهره مند شوند.

کسب و کارهای نوپا، تاثیرگذارترین بخش زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با بیان این‌که هم‌دلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، راهی است که به رفع نیازهای داخلی با خدمات و محصولات ایران ساخت می‌رسد، عنوان کرد: روح اقتصاد دانشبنیان در زیست‌بوم این اقتصاد جریان دارد. این زیست‌بوم با همدلی و تعامل بخش‌های مختلف و حمایت جدی از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها محقق می‌شود. این کسب‌وکارها از اثرمندترین بخش‌های زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری هستند.

در این جلسه ستاری از تعامل گسترده معاونتِ تحت نظارتش با سازمان هواشناسی در 9 سرفصل گفت و افزود: یکی از مهم‌ترین این سرفصل‌ها ساخت رادارهای هواشناسی است. این رادارها فناوری بسیار پیشرفته‌ای دارد و به زودی قرارداد ساخت‌ این تجهیزات، عملیاتی می‌شود. این حوزه تجربه جدیدی در کشور است و شرکت‌های توانمند داخلی ساخت این تجهیزات پیشرفته را واقعیت می‌بخشند.

ایجاد و توسعه شهر هوشمند با هدف ارتقای زندگی شهری، موضوع دیگر این جلسه بود. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همکاری‌ها در این حوزه با وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: امروز تفاهم کردیم تا کارگروهی مشترک برای پیگیری شهر هوشمند شکل بگیرد. ظرفیت ایجاد این شهرها با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فراهم است. توسعه جدی وپرسرعت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها کارخانجات و پهنه‌های نوآوری در دل شهرهای بزرگ، این فرصت را فراهم می‌کند تا ایجاد شهر هوشمند سرعت بگیرد.

ستاری با نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به ایجاد تحول در حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: تحول در این حوزه با ورود نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شکل جدی‌تری به خود می گیرد. ما با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری داریم تا با ورود فناوری‌های نو به این حوزه شاهد تحولی جدی در کیفیت حمل و نقل جاده‌ای از جمله مسافربری و باربری باشیم.

استفاده از توان تولیدی داخل کشور در شرایط تحریم

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین نیازهای کشور به کمک فعالان زیست‌بوم نوآوری گفت یکی از سیاست های اصولی وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی و تحریم‌های ظالمانه، بهره گیری از توانمندی داخلی شرکت های داخلی است و با همکاری معاونت علمی و فناوری فصل تازه ای از این همکاری را بر محور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها دنبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از آنها در نوسازی و افزایش سرعت و پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت و ادامه داد: با این همکاری، در تمامی بخش های اطلاع رسانی و پیش بینی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به ویژه در بحث کشاورزی و پیش بینی وقوع سیل شاهد تحولی جدی خواهیم بود.

اسلامی در زمینه هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای گفت: هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای میان معاونت علمی و سازمان حمل و نقل جاده ای از دیگر محورهای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بهره وری و کارایی بیش تر را برای بخش و کارآمدسازی ناوگان فراهم می کنند.

وی به شکل‌گرفتن کارگروهی برای توسعه شهری و ایجاد شهر هوشمند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزودامروز با دکتر ستاری توافق شد، برای ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه ساختمان و مسکن و کیفیت بخشی به زندگی مردم و سکونت شهری، گامی جدی برداشته شود. با این هدف کارگروهی تعریف شد تا سرفصل ها را شناسایی کند و کار توسعه شهرنشینی هوشمند، با سرعت بالاتری دنبال شود.

موافقت‌نامه همکاری تجهیز و ساخت تجهیزات پیشرفته، میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی در این مراسم امضا شد. این موافقت‌نامه‌ها به ارزش ۲۶ میلیارد ریال توسط رییس سازمان هواشناسی کشور و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. حمایت ازتولید دانش بنیان ساخت داخل و حمایت از توسعه فناوری برای تولید کیفی از محورهای این قراردادهای همکاری است.

در این مراسم همچنین، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای هوشمندسازی و ارتقای حمل و نقل جاده ای با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

گفتنی است، «سحر تاجبخش» رئیس سازمان هواشناسی کشور و «اسماعیل قادری‌فر» رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir