رویـدادهـا

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس:

با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات خانه ملت در تعامل هستیم

با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات خانه ملت در تعامل هستیم

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی در بخش فروم حکمرانی اینوتکس با اشاره به روند شکل‌گیری خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: این نهاد با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای حل مشکلات مجلس در تعامل است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، بابک حمیدیا گفت: اولین پاویون مرکز پژوهش‌های مجلس در اینوتکس ۱۴۰۱ با تشکیل جلسه با ۷۰ شرکت دانش بنیان آغاز و با بسیاری از این شرکت‌ها تفاهم کرده و اولین تجربه تببین قانون را در آن سال داشتیم.

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی افزود: اولین پارلمان دانشجویی در سال بهار ۱۴۰۱ آغاز و ۱۵۰ دانشجو در مجلس حاضر و تجربه شبیه سازی فرآیند قانونگذاری را طی کردند و در پاییز همان سال زیست بوم نوآوری، سوتفاهم در حکمرانی داخلی را با آشتی مسالمت آمیز را اجرا کردیم.

حمیدیا با بیان اینکه با نوآوری اجتماعی تلاش کردیم رویکرد نرم را به جای رویکرد سخت به کار ببریم، ابراز کرد: در زمستان همان سال تداوم همرسانی، با رویکرد تنظیم‌گری را در اولویت قرار داده و تلاش داشتیم این روند را تسهیل کنیم.» او تأکید کرد در سال ۱۴۰۲ در اینوتکس برای اولین بار ریورس پیچ مسائل مجلس را مطرح کرده: «در این مسیر متوجه شدیم همرسانی نیازمند رویکردهای دیگری نیز است.

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیاست نوآوری در خانه خلاق مجلس را طی بهار ۱۴۰۲ در اولیت قرار داده و تیم نوآوری پارلمانی ما تجربه پلتفرم ارتباط قانونگذار و دینفع قانون را کسب کرد.

حمیدیا با اشاره به اینکه تجارب خوب را منحصر به خود ندانستیم و این تجارب تبدیل به شرکت‌های استارتاپی دائمی در کشور شد، عنوان کرد: تثبیت نوآوری را با توسعه ساختاری اجرا کرده و در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ تجارب نوین نظارت بر قانون را عملیاتی کردیم.

وی افزود: برای اولین بار ۴۵۰ شرکت دانش بنیان با دستور رئیس مجلس مأمور شدند تا موانع یک قانون را بررسی و رفع آن را در دستور کار قرار بدهندکه این اقدام مثبتی در حوزه زیست بوم فناوری بود.

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نوآوران با پارلینو، رویداد تعاملی بخش عمومی و پارلمانی را با قانونگذاری آغاز و در این راه جذب ۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را داشته‌ایم.

حمیدیا اضافه کرد: رویکرد بازی‌های مشارکتی را از طریق بازی‌های مشارکتی با رویکرد یادگیری اجرا و طی این چند سال حداقل توانستیم بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را مستقیماً وارد مجلس کرده و ۵۰ نماینده مستقیماً با نوآوران تعامل داشته و ۲۴۰ شرکت کننده در پارلمان دانشجویی مسیر حکمرانی را فرا گرفتند و امیدواریم این مشارکت‌ها در آینده ادامه داشته و این فروم ارتباط خوبی را بین زیست بوم فناوری ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir