رویـدادهـا

در سومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ خبر داده شد:

اعلام دستاوردهای قطب فناوری البرز در اینوتکس ۱۴۰۳

اعلام دستاوردهای قطب فناوری البرز در اینوتکس ۱۴۰۳

با دیگران به اشتراک بگذارید

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ قطب فناوری استان البرز با حضور در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس به بیان دستاوردهای خود در حاشیه برگزاری نمایشگاه پرداخت.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، به نقل از روابط عمومی پارک فناور اطلاعات و ارتباطات البرز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف حمایت از واحدهای فناور و کسب و کارهای فعال در حوزه آی.سی.تی در سال 1396 اقدام به تأسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) نمود. پارک فاوا به عنوان یک پارک ملی، در حال حاضر قطب توسعه فناوری در کشور و نیز ارائه‌دهنده خدمات، تسهیلات و تجهیزات برای شرکت‌های فناور در حوزه آی.سی.تی محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، هدف نهایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، جذب شرکت‌ها و واحدهای فناور داخلی و خارجی، ارتقای آن‌ها در حوزه تولید محصولات آی.سی.تی مدرن و تسهیل حضور آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی است. 

در راستای این هدف، مأموریت اصلی پارک فاوا «توسعه اقتصادی و تعمیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت‌پذیری» است. شرکت‌های فناور با عضویت در پارک فاوا می‌توانند از مزایای قانونی استقرار شرکت‌های فناور در پارک‌های علم و فناوری در ایران و طیف متنوعی از خدمات عمومی و پایه، خدمات علمی و تخصصی و خدمات فنی و تسهیل‌گر برخوردار شوند. در حال حاضر پارک فاوا محل استقرار بیش از 80 شرکت فناور در شعب البرز و مشهد است.

با توجه به تمرکز پارک فاوا در حوزه آی.سی.تی، طیف وسیعی از اقدامات و ابتکارات پارک فاوا همچون راه‌اندازی اولین گلخانه هوشمند مبتنی بر فناوری آی.او.تی، راه‌اندازی بزرگترین مرکز تولید محتوای دیجیتال کشور، راه‌اندازی شبکه «توسعه اقتصاد دیجیتال» کشور و برخی از محصولات مهم شرکت‌های فناور که از عمق و درجه فناوری A برخوردار می‌باشند، براساس شاخص‌های مهم فنی و مهندسی و نیز داوری‌های علمی ، علاوه بر بازارهای داخل کشور، قابلیت حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را با هدف صادرات محصولات دارند.

این گزارش می افزاید پارک فاوا با تمرکز بر نیازها و اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات، پروژه‌های خود را پیش برده و توسعه می‌دهد. یکی از آن‌ها ایجاد قطب مراکز داده است که مدیریت آن در فولادشهر اصفهان (105 هکتار) و شهیدمیری خراسان رضوی (20 هکتار) به پارک فاوا واگذار شده است. در حال حاضر، توسعه زیرساختی، عمرانی، تأسیسات و فرایندهای جذب و پذیرش در دست اقدام است. 

این گزارش حاکی است پارک فاوا همچنین در راستای مأموریت‌های خود، توسعه آموزش‌‌های مهارت‌محور و توانمندسازی نیروی انسانی در استان‌های سمنان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه را با ایجاد مرکز آموزشی مهارتی و توسعه اقتصاد دیجیتال به عنوان پردیس استانی دنبال می‌کند که با توافقات صورت گرفته و براساس دستورالعمل برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌محور منجر به ایجاد اشتغال، دو مرکز در دانشگاه رازی و پارک علم و فناوری کرمانشاه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است. 

به‌صورت کلی فرآیند اجرایی مراکز با شناسایی متقاضیان آموزش‌های مهارتی از طریق فراخوان و برگزاری بوت‌کمپ‌های تخصصی حوزه آی.سی.تی، تعیین دوره‌های تخصصی مورد نیاز مهارت‌آموزان و ارائه دوره‌های آموزشی در کلاس‌های تعاملی به صورت برخط و حضوری و سپس پیاده‌سازی آموخته‌های خود به صورت عملیاتی در فضایی آزمایشگاهی و در نهایت استقرار دانش‌آموختگان برتر در فضای کار اشتراکی به صورت تعرفه ترجیحی با هدف تشکیل تیم، شرکت و یا آزادکاران است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با خدمات و ظرفیت‌های پارک فاوا می‌توانند به آدرس ict-park.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه اینوتکس از ۱۸  تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است .

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir